Bæredygtighed og ansvar hos PHM Group
Ansvar er en vigtig del af vores hverdag. Vores medarbejdere i forskellige lande sikrer, at vores kunders hverdag er sikker, fleksibel og bekvem. Resultatet af vores ansvarlige arbejde er tilfredse kunder.
Ansvar er en vigtig del af vores hverdag. Vores medarbejdere i forskellige lande sikrer, at vores kunders hverdag er sikker, fleksibel og bekvem. Resultatet af vores ansvarlige arbejde er tilfredse kunder.
Vores primære opgave er at tage hånd om vores kunder. Hver dag arbejder vi på at gøre vores kunders hverdag sikker, fleksibel og bekvem.
Vi arbejder med alle dele af bygningen, inde og ude. Vores servicetilbud omfatter indendørs rengøring og vedligeholdelse, isfjernelse, snepløjning, belysning og el-, brand- og kemikaliesikkerhed. Vi udfører byggeopgaver, renoverings- og reparationsarbejder, landskabsarkitektur og jordarbejde, dræn- og elinstallationer. Vi tilbyder også økonomistyring til både boligforeninger og boligejere. Resultatet af vores ansvarlige arbejde er tilfredse kunder. Ansvarets hjørnesten er baseret på fælles praksis og spilleregler. Det demonstrerer vi ved især at fokusere på tre områder: god virksomhedsledelse, en sikker og mangfoldig arbejdsplads samt klima og miljø.
Da vi udviklede vores bæredygtighedsstrategi, undersøgte vi vores egen drift i forhold til FN’s Sustainable Development Goals (SDG). Vi vil især bidrage til følgende mål:
Vi følger gældende love, regler og regler i hele vores drift og forventer det samme af vores medarbejdere, underleverandører og samarbejdspartnere. Vi respekterer menneskers rettigheder og medarbejdernes grundlæggende rettigheder. Vi behandler hinanden med respekt, lighed og retfærdighed. Vi tolererer ikke nogen form for mobning, chikane eller upassende adfærd. Vi diskriminerer ikke nogen på grundlag af alder, oprindelse, nationalitet, sprog, religion, tro, holdning, politisk overbevisning, fagforeningstilknytning, familieforhold, helbred, fysiske udfordringer, seksuel orientering eller nogen anden personlig grund.
Alle vores medarbejdere har en skriftlig ansættelseskontrakt og vores medarbejdere har foreningsfrihed. Vi følger omfattende rutiner, politikker og retningslinjer for personaleforhold. Professionelle lønrevisorer sikrer ensartede lønprocedurer. Vi accepterer ikke bestikkelse i nogen form i vores forretning. Alle medarbejdere i PHM-koncernen forventes at handle med integritet og gennemsigtighed.
Tilfredse og engagerede medarbejdere er den bedste måde at passe tilfredse kunder på. Hos os er der mange forskellige typer arbejde, vi opmuntrer altid vores medarbejderes karrieremuligheder og ser til deres bedste interesser. Vi tilbyder vores medarbejdere sunde og sikre arbejdsforhold.
Vores medarbejdere arbejder nogle gange under udfordrende forhold og er ofte i kontakt med maskiner, køretøjer, udstyr og værktøj. Vi håndterer også en række forskellige kemikalier med vedligeholdelse og rengøring. Derfor er sikkerheden på arbejdspladsen af største betydning for os. Vi følger de gældende love og regler om sikkerhed og sundhed på arbejdspladsen. Vores mål er at reducere antallet af arbejdsulykker med 50 % hvert år i forhold til året før.
Vi arbejder lokalt, og har en stor gruppes styrke. Vi er opmærksomme på, at vores drift kan have indflydelse på miljøudledningen, og vi følger under alle omstændigheder gældende miljølovgivning og myndighedernes retningslinjer og forventer det samme af vores underleverandører og andre samarbejdspartnere.
Vi har identificeret miljøpåvirkningen som vores forretning og stræber efter at minimere miljølovgivningen i alle faser af vores arbejde. At reducere udledningen af drivhusgasser fra industriens forbrug er vores største miljøudfordring. Vi har forpligtet os til at være klimaneutrale senest i 2035.
Vi er altid tæt på vores kunder, hvilket betyder, at vi kan planlægge vores transportfragt med det mindst mulige brændstofforbrug. Vores flåde består af tusindvis af køretøjer, herunder varevogne, biler, lastbiler, sneplove og andet udstyr. Vi investerer i køretøjer og maskiner med lav CO2-udledning.
At udvikle god ledelse og tage ansvar er et af PHM-gruppens strategiske udviklingsprojekter. Vi følger op på vores bæredygtighedsansvar i koncernens ledelsesteam på månedsbasis. I koncernledelsen er bæredygtigheds- og kommunikationschefen ansvarlig for spørgsmål om bæredygtighed. Derudover diskuteres bæredygtig udvikling i hele virksomhedens ledelsesgrupper i de respektive lande, når der er behov for det. Bestyrelsen følger op på udviklingen af bæredygtighedsarbejdet mindst hvert halve år.
Vi har alle typer kunder. Boligforeninger, ejerlejligheder og private boliger med industrilokaler, erhvervslokaler samt kommunale og private ejendomsejere med lokaler som skoler, alderdomsboliger og sygehuse.
Kontakt os